Najčešća pitanja
Što je Zakon o pravu na pristup informacijama?
Zakonom o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13., 85/15. i 69/22) uređuje se pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija koje posjeduju tijela javne vlasti, propisuju se načela prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija, ograničenja prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija, postupak za ostvarivanje i zaštitu prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija, djelokrug, način rada i uvjeti za imenovanje i razrješenje Povjerenika za informiranje, inspekcijski nadzor nad provedbom ovoga Zakona, prekršajne odredbe vezane za ostvarivanje prava na pristup informacijama te se uređuju i druge obveze tijela javne vlasti. U Zakon je prenesena Direktiva 2003/98 o ponovnoj uporabi informacija u javnom sektoru zbog povezanosti s pravom na pristup informacija, što su učinile i druge europske države članice primjerice Republika Slovenija. Zakon sadrži odredbe koje su u skladu sa Uredbom 1049/2001 Europskog parlamenta i Vijeća od 30. svibnja 2001. o javnom pristupu dokumentima Europskog parlamenta, Vijeća i Komisije.
Kako se ostvaruje pravo na pristup informacijama?
Pravo na pristup informacijama ostvaruje se podnošenjem zahtjeva Centru za djecu, mlade i obitelj Dubrovnik na adresu: Andrije Hebranga 95, 20 000 Dubrovnik, e-mailom na: cdmo.dubrovnik@gmail.com, telefonom na broj: +385 (0) 99 43 22 042. Korisnik prava na pristup informacijama sve podatke koji su objavljeni na web stranicama Centra za djecu, mlade i obitelj Dubrovnik može slobodno preuzeti. Za ostale podatke potrebno je ispuniti obrasce: Zahtjev za pristup informacijama ili Zahtjev za dopunu ili ispravak informacije
Koje su napomene za korisnike?
Zahtjev za pristup informacijama podnosi se službeniku za informiranje u tijelu javne vlasti. Popis službenika za informiranje u svim tijelima javne vlasti s kontakt podacima dostupan je na mrežnim stranicama Povjerenika za informiranje. Tijelo javne vlasti dužno je riješiti zahtjev u roku od 15 dana od dana zaprimanja zahtjeva, a u iznimnim slučajevima taj se rok može produžiti za daljnjih 15 dana o čemu je službenik za informiranje dužan obavijestiti podnositelja zahtjeva. Ako tijelo javne vlasti na riješi zahtjev u navedenom roku, podnositelj zahtjeva ima pravo izjaviti žalbu zbog nerješavanja zahtjeva, koje se predaje Povjereniku za informiranje. U žalbi je potrebno navesti kada je zahtjev za pristup informacijama odnosno ponovnu uporabu informacija podnesen tijelu javne vlasti. Žalba mora biti vlastoručno potpisana. Uz žalbu se preporučuje priložiti presliku podnesenog zahtjeva i dokaz o njegovoj predaji tijelu javne vlasti.
Podnositelj zahtjeva ima pravo izjaviti žalbu protiv rješenja kojim se u potpunosti ili djelomično odbija njegov zahtjev za pristup informacijama ili za ponovnu uporabu informacija. Žalba se predaje tijelu javne vlasti koje je donijelo osporavano rješenje u roku od 15 dana od dana zaprimanja rješenja, a koje će žalbu sa cjelokupnim spisom predmeta dostaviti Povjereniku za informiranje na rješavanje. Uz žalbu se preporučuje priložiti presliku rješenja, presliku podnesenog zahtjeva i dokaz o njegovoj predaji tijelu javne vlasti.
Ako korisnik smatra da informacija pružena na temelju zahtjeva nije točna ili potpuna, može od tijela javne vlasti zahtijevati ispravak ili dopunu informacije u roku od 15 dana od dana dobivanja informacije.
Tijelo javne vlasti ima pravo na naknadu stvarnih materijalnih troškova od podnositelja zahtjeva u svezi s pružanjem i dostavom tražene informacije.